Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

donderdag 28 april 2011

Zegen

Hé, hou es op! Ga es aan de kant man. Je kunt wel denken dat je de mooiste bent, maar daarom hoef je nog niet al het zonlicht wegnemen. Schuif eens wat op.

Hallo, ik kan nergens heen, hoor. Aan de andere kant wordt er tegen mij aangeduwd.

Nou zeg, ik donder er bijna af. Pak m’n steel eens, snel.

Wooh, wat is dat?

Wat?

Ik word helemaal nat.

Ja, duh, het regent, denk ik. Hadden ze wel voorspeld.

Niks regen. Dit is geen regen, man. Dit is niet zuur, proef maar.

Gadver, nou word ik ook nat. Hé, hou es op daar beneden. Wat sta je nou raar te zwaaien, man? Shit, een druppel in mijn hart. Ah, yes, smaakt inderdaad goed, beter dan anders.

Het volgende moment worden we ruw van links naar rechts geschud. Gelukkig dat het hier zo druk is en we elkaar als het ware in het gareel houden, anders zou de ellende niet te overzien zijn. Met een hoop lawaai en gerommel worden we ergens in gereden. Hardhandig wordt er met ons omgesprongen, terwijl we toch met liefde behandeld zouden moeten worden. En dan is het donker, aardedonker.

Dat we de volgende 24 uur hebben overleefd, mag een wonder heten. Donker, niet goed voor onze tere huidjes. Lawaai, waar we veel stress van krijgen en onze hoofden van gaan hangen. Muffe lucht, waardoor we allen met veel gehijg proberen zoveel mogelijk kooldioxide binnen te krijgen. Maar goed, dat schone, zoete water dat we gekregen hebben voor we op reis gingen heeft zeker geholpen.

Wauw, man, licht en lucht! Ik dacht dat ik flauw zou vallen.

Anders ik wel. En lekker warm.

Ja, ik strek me eens even lekker uit.

Ik voel me wel heel goed, man, high gewoon. What is this place?

Peace. Dat is het. Ik weet dat we iets voor deze wereld kunnen betekenen.

Stil, daar is hij. Luister!

"En bedangt vor die bloemen uit Nederland."


2 opmerkingen:

  1. Urbi et Orbi, oftewel Rome en de Wereld aan hun bloemenvoetjes. Volgend jaar weer?

    BeantwoordenVerwijderen