Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

dinsdag 11 december 2012

Over kopen en verkopen; 211 Money

Klik op het plaatje om naar Money te luisteren, nr 211 in de Top2000 van 2012

In de Top2000 zijn veel nummers te vinden die gaan over kopen, verkopen en geld.
Janis Joplin: Why don’t you buy me a Mercedes Benz.
The Police: Roxanne, you don’t have to sell your body to the night.
Dire Straits: The money for nothing and the chicks for free.
ABBA: Money Money Money.
House for sale, Can’t buy me love.

Maar het nummer waar ik persoonlijk het meest bij voel is Money van Pink Floyd. Niet in de laatste plaats omdat het staat op het legendarische album Dark Side of the Moon. Op dit album werd veel geëxperimenteerd met geluiden en effecten, de teksten zijn scherp.

Een aantal jaren geleden ben ik in het Gelredome in Arnhem naar een concert van Roger Waters geweest. Dit was voor het eerst dat ik een concert van (één van de leden van) Pink Floyd heb meegemaakt. Het stadion was goed gevuld met voornamelijk mannen van een zekere leeftijd. Leuk om te zien dat veel van deze mannen hun tienerzonen hadden meegenomen. Gesteund door de nodige technische hulpmiddelen, maakte Roger er een mooi schouwspel van. Hij is die zekere leeftijd al ruim gepasseerd.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik vroeger nooit naar een concert ben geweest. Waarschijnlijk had ik er geen geld voor.


2 opmerkingen:

  1. Dat is het leuke van dit Top 2000 project.
    Ik zit naar muziek te luisteren die vroeger mijn belangstelling niet had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pink Floyd, wat een groep hé! Money vind ik knap, vroeger althans in mijn jeugdjaren. nu luister ik meer naar o.a. latino-muziek, die ik heb leren appreciëren tijdens onze reizen op dat continent.
    groetjes, Hilde
    mijn laatste inbreng http://doorhetoogvan.blogspot.be/2012/12/over-huizen.html

    BeantwoordenVerwijderen