Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

maandag 12 juli 2010

Stil land


(c) schilderij door Torcque, www.torcque-art.com


Boerderijen, kerk en molen
Liggen in stilte verscholen

Vogelpaar op verkenningsvlucht
Doorklieft de lentewarme lucht

Een hek weerspiegeld in de sloot
Legt menselijke inbreng bloot

2 opmerkingen:

  1. Torcque heeft daarom gevraagd, is niet? Gedichten bij zijn werk. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van. Zijn schilderijen hebben genoeg verbeeldingskracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt, Sagita, hij heeft het gevraagd. Ik ben het met je eens dat zijn schilderijen geen "uitleg" nodig hebben. Dat is ook niet mijn bedoeling, om iets uit te leggen. Ik geef mijn gedachten erover weer. Niets meer, niets minder.

    BeantwoordenVerwijderen