Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

woensdag 3 maart 2010

Kalekoppenbonus

Persbericht:
Drie keer in zes maanden heeft het Universitair Medisch Centrum Groningen te kampen gehad met problemen in de keuken. Nu is er echter een nieuw probleem bijgekomen. Afgelopen dinsdag zijn bij een patiënt na een buikoperatie twee zwarte haren aangetroffen tussen de hechtingen. Aanvankelijk dacht men dat het slordig afgewerkte hechtdraden waren, maar nader onderzoek heeft uitgewezen dat het hier wel degelijk menselijke haren betreft. Een grondig onderzoek is geëist.

“Zuster Petra, ik wil niet vervelend doen hoor, maar nu zit er al weer een haar in de aardappelpuree!”
“Ik vind het heel naar voor u meneer De Vries. Ik kan er alleen niet zoveel aan doen. Ik word er zelf ook een beetje moedeloos van. U krijgt van mij een nieuwe maaltijd.”

“Voorzitter, geachte leden van de Tweede Kamer. Je kunt stellen dat na drie jaar centrumrechts dit kabinet een aantal belangrijke mijlpalen heeft behaald. Het aantal hoofddoekjes in openbare gelegenheden, zoals scholen, bibliotheken en ziekenhuizen is sterk teruggedrongen. Dit is natuurlijk mede te danken aan de door ons ingestelde kopvoddentaks. Vooral de hoogte van deze belasting heeft er voor gezorgd dat de meeste moslima’s zich eerst drie keer achter de oren krabben voordat ze een hoofddoek dragen. Beste mensen, wij zijn hier trots op.”

“Voorzitter, de heer Wilders vergeet voor het gemak de problemen die deze belasting heeft veroorzaakt. Negeert de heer Wilders de berichten uit het land? Sluiten wij de ogen voor patiënten in ziekenhuizen die haren in de soep vinden en nu zelfs haren in de buikwand? Na het invoeren van deze belachelijke taks is het kabinet compleet doorgeslagen, door ook voor chirurgen en keukenpersoneel elke vorm van hoofdbedekking te verbieden. Ik begrijp wel, de heer Wilders kon niet anders. Ik stel voor deze belasting af te schaffen.”

“Meneer Wilders?”


“Voorzitter, mevrouw Halsema heeft zeker een punt. Wij willen echter de kopvoddentaks niet afschaffen. Integendeel, wij van de PVV gaan een stap verder. Wij zijn voor de invoering van de kalekoppenbonus. Iedereen werkzaam in een openbare instelling ontvangt een forse premie als hij of zij de haren afknipt. Dit is zeer hygiënisch en lost gelijk mevrouw Halsema’s problemen op!”

1 opmerking: