Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

vrijdag 11 maart 2011

Stichting Hemelse Vader

Uh, even denken, wat was het nummer ook al weer.
Ja, hier heb ik het. 040 - 4037777.

Piep. Welkom bij Stichting Hemelse Vader. Voor al uw geestelijke vragen en bestellingen. Nu volgt een keuzemenu.
Toets 1 voor nieuwe bestellingen.
Toets 2 voor vragen over lopende bestellingen.
Toets 3 als u een klacht hebt over een van uw naasten of een vraag over onze stichting.
Toets 4 als u ontevreden bent over de kwaliteit van uw geestelijk leven.
Toets 5 voor al uw overige vragen.

Oké, uh, 3.

Piep. Welkom bij de afdeling klachten en vragen.
Toets 1 voor een klacht over een naaste.
Toets 2 voor een klacht over uw voorganger of een van uw geestelijk leiders.
Toets 3 voor een vraag over onze stichting.
Toets 4 om terug te keren naar het hoofdmenu.

3 dus.

Piep. Goedemiddag, afdeling public relations, met Rafaël spreekt u. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Oké, ja, hallo. Ik wilde graag de baas zelf spreken. Dank u.

Mag ik vragen waar het over gaat?

Ja, nou, eigenlijk ben ik niet zo tevreden over jullie responstijd.

Dan had u eigenlijk de afdeling klachten moeten bellen. Moment, ik verbind u door.

Nee, dat hoeft n….

Piep. Goedemiddag, afdeling klachten, Met Gabriël spreekt u. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Ik wil graag de baas spreken.

Waar gaat het over?

Wel, een week geleden heb ik een aantal vragen gesteld en tot op heden heb ik nog niets gehoord.

Wat is uw spoedcode? Zonder spoedcode heeft u voor ons geen prioriteit.

Spoedcode? Geen prioriteit? Nou nog mooier.
Ik ben lid van de gemeente “In De Hoogste Versnelling”. Ik ben al 25 jaar wedergeboren christen, gedoopt, zowel ondergedompeld als in de Geest. Ik ben zelfs als kind gedoopt, heb catechesatie gevolgd en belijdenis gedaan. Ik ben theoloog, kringleider en ga elk jaar naar Opwekking. Ik geef trouw mijn tienden en doe elke zondag nog een behoorlijke duit in het zakje. Dit trek ik keurig af van de belasting.
Hoezo, geen prioriteit?
Ik denk dat ik mijn sporen wel verdiend heb.

Uw geboortedatum dan?

Wat heeft mijn geboortedatum er mee te maken?

Voor kinderen onder de 18 maakt de baas een uitzondering. U moet begrijpen dat we het stervensdruk hebben. Wij proberen zo goed mogelijk de belangrijke vragen te scheiden van de futiliteiten. Dus, geen spoedcode of ouder dan 18, geen prioriteit. Ik raad u aan het later nog eens te proberen. Goedemiddag.

Tuut, tuut.

Nou ja zeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten