Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

donderdag 10 maart 2011

OWAHD

Ik zal het maar eerlijk bekennen. Ik had gedacht dat ik geweigerd zou worden. De toelatingseisen liegen er niet om. Mama van minimaal één kind, in welke vorm dan ook. Een gezonde dosis oestrogeen, regelmatig bloggend, behoefte hebbend aan meer lezers. Bereid zijn een link naar de ultieme mamablogslijst op te nemen op je eigen weblog.

Hoewel, als je het goed bekijkt, dan voldoe ik slechts aan één eis niet:
mama van minimaal één kind.
Ik ben papa van minimaal één kind. Mijn oestrogeengehalte is nooit gemeten, dus daarop kan ik niet worden afgewezen. De link naar Mamablogs was snel gelegd en behoefte aan lezers en opbouwende kritieken heb ik ook.

Maar, ik werd direct geaccepteerd, na enkele minuten al. Het is wel even wennen. Enige papa tot nu toe tussen al die mama’s. Creatieve uitspattingen, thuiswerkende moeders, veel foto’s van lieve kindertjes en vakjargon dat me de oren doet klapperen.

Gelukkig bestaan er goede zoekmachines. De betekenis van WAHM was dus snel gevonden: Working At Home Mom. Oké. Blijkbaar zijn er veel wahmmers in Nederland. Ik vind het prima, van mij geen commentaar. Ik werk zelf ook regelmatig vanuit huis. In deze tijd van moderne media, netwerken en middelen is dat geen bezwaar en wordt zelfs door de werkgevers gestimuleerd.

Je zou me een OWAHD kunnen noemen, een Occasionally Working At Home Daddy.

3 opmerkingen:

  1. Als 't beestje maar een naam heeft toch ? En de meeste kippenhokken zijn plezieriger mét een haan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed stuk, Papagoose!
    OWAHD: Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen