Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

dinsdag 12 augustus 2014

Bretagne (3): Démarreur


Oké.
Jij bent sterker.
Ja, ik bel de garage waar jij vandaan komt.
Het komt goed.
Stil maar.

Ik bel de garage in Nederland en leg zo goed mogelijk het probleem uit. Mijn vermoeden dat het aan de startmotor ligt, wordt door de man bevestigd. Ik maak een afspraak voor de maandag direct na onze geplande thuiskomst.

Enigszins gerustgesteld genieten we vooral van Bretagne en laten ons niet uit het veld slaan. We bezoeken oude stadjes, het westelijk uiteinde van de Franse wereld, een Keltisch festival in Quimper met veel muziek, een feest met zeilschepen in Douarnenez en we koelen af in de blauwgroene zee bij ruige zand- of kiezelstrandjes.

Nee, je hebt er soms geen zin in.
Dat snap ik.
Maar houd nog even vol.
Volgende week ben je weer thuis.

Het is onverantwoord om met de auto die soms wel en soms niet wil starten de lange terugweg naar huis te ondernemen. Vooral ook omdat we nog een overnachting in Gent hebben gepland. We moeten er niet aan denken dat we weer ergens langs de snelweg stranden.

We besluiten dat het beter is om nogmaals langs de Renault garage te rijden. De volgende dinsdag ga ik vroeg op weg. Ik heb het Franse woord voor startmotor opgezocht. De man van de garage belt direct een Peugeot garage om te vragen welk type startmotor besteld moet worden. Het is snel geregeld. Voor aanstaande donderdag maak ik een afspraak. De startmotor zal dan vervangen  worden.

Het is beter zo.
Accepteer het nu maar.
Deze mensen zullen je goed behandelen.
De vorige keer ging ook goed.

De campingbaas vraagt wat er is afgesproken met de garage. Ik leg het uit.

“Oei, dat kan wel eens een duur akkefietje worden. Reken maar op 1000 euro!”

Nee, dat kan ik niet geloven. We zullen wel zien. Het moet toch gebeuren.

Na een fikse wandeling vanaf de camping door het mooie dal halen we de auto op, die al ongeduldig op ons staat te wachten. Een beetje gespannen neem ik de rekening in ontvangst. 280 euro, inclusief werkloon. Dat valt weer mee. Met een gerust hart kunnen we zaterdag gaan rijden naar Gent.

Kijk eens.
Als beloning een mooie sticker van Bretagne op je achterste.
L’aise Breizh.

2 opmerkingen:

  1. Rustige reis dan maar en natuurlijk nog veel plezier. Jullie doen leuke plekken aan. Bretagne maar weer eens op het reislijstje zetten, lang niet geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Ferrara. We zijn alweer thuis, maar deel 4 is in de maak, helaas.

      Verwijderen