Over mij

Mijn foto
Groningen, Netherlands
Ik ben John Koster. Geboren in 1960 in Canada. In 1965 naar Nederland verhuisd. Getrouwd, 3 kinderen (zoon 1997, 2 dochters 2003). Eind 2009 begonnen met schrijven. Alle bijdragen op deze weblog zijn door mij, onder eigen naam of Papagoose, geschreven, tenzij uitdrukkelijk door mij anders vermeld. Mijn profielfoto is een afbeelding van een grote Canadese gans en is gemaakt door Andreas Trepte www.photo-natur.de bron: Wikipedia.

donderdag 14 augustus 2014

Stapelmens


 

Ik zoek
Een grote steen
Een kei als fundament
Dit zijn mijn benen
Voor elke stap
Elke schop en sprong

Ik kies
Een sterke steen
Een rots als buik
Dit is mijn gevoel
Voor elke kramp
Elke vrees en vlinder

Ik vind
Een hart van steen
Dit ben ik als kind
Voor elke liefde
Elk geluk en verdriet
Voor elke lach en traan

Ik neem
Een ronde steen
Een kiezel als hoofd
Dit is mijn verstand
Voor elke keuze
Elk idee en plan

Ik zet
Een platte steen
Voorzichtig bovenop
Als pet

Ik maak
Een stapel stenen
Op een stabiele plek
Dit is mijn leven
Schijnbaar in balans
Het maakt mij mens
Of stapelgek


1 opmerking:

  1. Dit spreekt mij, als stenenraper, wel aan. Ik zou die mooie ronde buiksteen meegenomen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen